Důvtipné nápady od Pumy

puma_1.jpg Představitelé německé společnosti Puma si uvědomují, že pokud se opravdu chtějí vydat cestou udržitelnosti, musí přesně vědět, jaký je dopad společnosti na životní prostředí v rámci celého dodavatelského řetězce.  

Puma si proto vytvořila výkaz environmentálních zisků a ztrát, a tedy bere planetu jako dodavatele, za "služby" jehož (čerstvý vzduch, čistá voda, zdravá biodiverzita, úrodná půda) třeba platit.

puma_vision_1.jpgZ výsledků je patrné, že 6 % z celkových nákladů společnosti vzniká v rámci její přímé činnosti, například v kancelářích, skladech a obchodech. Následujících 9 % u dodavatelů, tedy v podnicích, které odpovídají za výrobu bot a oblečení značky Puma. Zbývajících 85 % (124 milionů eur) se spojuje se zdroji surovin, jakými jsou kůže, bavlna a guma.

Z analýzy vyplývá, že dodavatelé, nad kterými má Puma značnou kontrolu, jsou zodpovědní za většinu odpadu, který společnost produkuje. Společně proto pracují na jeho redukci prostřednictvím nových nápadů a technologií, díky kterým se snižuje množství vyhozeného materiálu.

puma_clever_little_bag_445.jpgJiž od roku 2010 například Puma využívá nový design krabic na boty. Clever Little Bag (Bystrá taštička) ušetří oproti klasické krabičce 8 500 tun papíru, 20 milionů megajoulech elektřiny, milion litrů topného oleje, milion litrů vody, 500 000 litrů nafty a 275 tun plastů ročně.

Výsledkem nejnovějších snah je zase kolekce biologicky rozložitelných bot a oblečení. Do prodeje se dostane v roce 2013 a bude zahrnovat rozložitelné tenisky, trička a recyklovatelné plastové bundy a batohy. Po tom, co výrobky doslouží, bude možné je vrátit do obchodů pro další zpracování.

Projekt Pumy může být pro ostatní firmy inspirativní zejména proto, že dokáže ohodnotit nejenom nynější dopad společnosti, ale i budoucí rizika, která se mohou objevit v souvislosti s poklesem přírodních zdrojů.

Zdroje: puma.com, eco-business.com, guardian.co.uk

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44             1
45 2 3 4 5 6 7 8
46 9 10 11 12 13 14 15
47 16 17 18 19 20 21 22
48 23 24 25 26 27 28 29
49 30            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,