Consumer survey finds 41% of parents buying more organic foods than a year ago

U.S. families are buying a wider variety of organic products than ever.  

In spite of the sluggish economic recovery, U.S. families continue to buy more organic products than ever before and from a wider variety of categories, according to findings from the latest consumer study jointly sponsored by the Organic Trade Association (OTA) and KIWI Magazine. In fact, 41 percent of parents report they are buying more organic foods today than a year ago, up significantly from 31 percent reporting organic purchases in 2009, according to the U.S. Families’ Organic Attitudes & Beliefs 2010 tracking study.

Consumers are increasingly interested in where their food comes from and how it is produced. With organic, they have that transparency,” said Christine Bushway, OTA’s Executive Director and CEO. She added, “It is exciting to see parents recognize the importance of organic products to their families.”

The survey, conducted between Aug. 11 and 27, 2010, also found that parents buy organic because they see organic products are generally healthier, address their concern about the effects of pesticides, hormones and antibiotics on children, or provide a means to avoid highly processed foods and/or artificial ingredients.

Although perceived price disparity between conventional and organic products remains a barrier to purchase for some families, the study revealed significant opportunities for marketers of organic products to educate consumers on the value of these products, and of the significant differences between organic, conventional and unregulated “natural” products. Demographically, consumers’ education level appears to be more significant than income level in predicting organic purchase behaviors.

The study, the second of its kind sponsored by OTA and KIWI Magazine, shows that three-quarters of U.S. families purchase some organic products. Comprising a growing percentage (36 percent versus 32 percent in 2009), newly organic families who have begun purchasing organic products in the past two years represent more than three in ten U.S. households.

The 64-page study profiles organic buyers, tracks purchases and behavior motivation, explores consumer knowledge and trust in organic, looks specifically at perceptions about personal care, and identifies emerging trends.

Source: OTA, www.ota.com

Slovíčka:

sluggish economic recovery: pomalé oživení ekonomiky

organic products: bioprodukty

consumer study: spotřebitelská studie, studie spotřebitelského chování

Consumers: spotřebitelé

recognize the importance: uvědomovat si důležitost

generally: obecně, všeobecně, obvykle

concern: starost, obavy, znepokojení

effects of: vliv (něčeho) na

artificial ingredients: umělé složky, přísady

perceived price disparity: vnímaný rozdíl v ceně

conventional products: konvenční výrobky (opak bioproduktů)

barrier to purchase: bariéra, překážka nákupu

value: hodnota

consumers’ education level: úroveň vzdělání spotřebitelů

income level: příjmová úroveň

purchase behaviors: nákupní chování

Comprising a growing percentage: představují rostoucí procento

explores consumer knowledge: zkoumá znalosti/vědomosti spotřebitelů

perceptions about personal care: vnímání výrobků osobní péče

emerging trends: nově se objevující trendy

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft srpen rgt
Po Út St Čt So Ne
31           1 2
32 3 4 5 6 7 8 9
33 10 11 12 13 14 15 16
34 17 18 19 20 21 22 23
35 24 25 26 27 28 29 30
36 31            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,