Český trh s biopotravinami - obrovský nárůst

V roce 2006 dosáhl v České republice maloobchodní obrat s biopotravinami více než 700 milionů korun a oproti roku 2005 vzrostl o téměř 60 procent.  

 

Jen za poslední dva roky vzrostl český bio trh o 90 %.Výrazný nárůst prodejů v loňském roce byl způsobem zejména zvýšenou nabídkou biopotravin v obchodních řetězcích. Zejména supermarkety Billa a hypermarkety InterSpar rozšířily svoji nabídku o čerstvé ovoce a zeleninu, mléčné výrobky a pečivo. Také Delvita nabídla poměrně široký bio sortiment a jeho aktivní podporu. Dalším velkým impulsem byl v roce 2006 značně rozšířený sortiment biopotravin v drogistickém řetězci dm-drogerie, která ve svých 115 prodejnách nabízí pod značkou Alnatura biopotraviny denní potřeby za velmi výhodné ceny. Navíc byl jejich prodej podpořen reklamními aktivitami.


Výrazný úspěch mají dovážené mléčné a masné výrobky z Německa, zejména kuřecí maso, máslo a jogurty. Značná část čerstvého ovoce a zeleniny také pochází z dovozu, zejména v mimosezonních měsících. Čeští bio ovocnáři byli navíc vloni postiženi značnou neúrodou.

V oblasti specializovaného prodeje došlo k otevření několika bioprodejen, zejména v Praze a dalších větších městech. Úspěch bioprodejen bude záviset na tom, zda budou schopni zákazníkům nabídnout atraktivní služby, poradenství, pohodlný nákup a hluboký sortiment zejména čerstvého zboží. Podstatou úspěchu bude schopnost vytvořit si se zákazníky osobní vztah - jen tak zákazníci zůstanou „speciálce" věrní a bioprodejny budou schopny soupeřit s obchodními řetězci.


Odhad obratu a spotřeby biopotravin na obyvatele ve vybraných evropských státech, 2005

 

Země

Obrat v mil €

Počet obyvatel v mil

Spotřeba na obyvatele v €

Německo

3,9

82,5

47

Itálie

2,4

57,8

42

Velká Británie

2,3

59,5

39

Francie

2,2

59,9

37

Švýcarsko

0,76

7,4

103

Rakousko

0,45

8,1

56

Dánsko

0,31

5,4

57

Španělsko

0,3

42,2

7

Polsko

0,03

38,2

0,79

Maďarsko

0,006

10,1

0,6

Česká republika*

0,018

10,2

1,8

Zdroj: The World of Organic Agriculture 2007, *Údaj za rok 2006, zdroj Green marketing

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft srpen rgt
Po Út St Čt So Ne
31           1 2
32 3 4 5 6 7 8 9
33 10 11 12 13 14 15 16
34 17 18 19 20 21 22 23
35 24 25 26 27 28 29 30
36 31            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,