Britové dokazují, že jim stále záleží na etických produktech

Fair_trade_logo_1.jpg Prodej výrobků z Fair trade vzrostl o 36 procent, zatímco prodej ryb z obnovitelných zdrojů vzrostl o 16,3 procenta.  

Podle obecného mínění lidé v dobách finanční tísně upřednostňují výhodné nabídky na úkor etiky. Nicméně etické produkty jako fairtradové čokolády, solární panely nebo ekologické automobily se zdají být proti recesi imunní. V loňském roce objem peněz, které Britové za tyto produkty utratili, vzrostl ze 43 miliard liber na 46,8 miliardy liber, což představuje 8,8 procentní nárůst oproti předešlému roku a skoro 250 procentní nárůst oproti roku 1999, kdy za tyto produkty Britové utratili 13,5 miliardy liber.

Zpráva z roku 2011 o etickém spotřebním chování od Co-operative Bank poukazuje nejen na nárůst prodejů šetrných produktů, ale i na rostoucí povědomí mezi zákazníky i společnostmi, kteří si uvědomují potřebu společensky odpovědného jednání. Mezi společnosti volající po změně je i Cadbury, která v roce 2009 prohlásila, že veškeré její mléčné čokolády budou fair trade. Mars a Nestlé s jejich produkty Maltesers a KitKat Cadbury následovaly, zatímco Tate & Lyle se od nich odlišila a začala prodávat cukr ve fair trade kvalitě.

Barry Clavin, jeden z autorů zprávy o etickém spotřebním chování uvedl, že jedním z největších překvapení během hospodářského poklesu bylo, když supermarkety byly připraveny navýšit místo v regálech pro etické produkty.

Tržby z prodeje faitradových potravin v letech 2009 až 2010 vzrostly ze 749 milionů liber na 1,02 miliardy liber. Výdaje na zelenou energii jako jsou například solární panely či malé větrné turbíny vzrostly o 386 procent a to z 51 milionů na 248 milionů liber, zatímco tržby z nízko emisních a elektrických automobilů se vyšplhaly o 128,7 procenta z 370 milionů na 846 milionů liber. V roce 1999, kdy Co-op vydalo první zprávu o tržbách z etických produktů, tržby ze „zelených“ dopravních prostředků byly v hodnotě pouhých 4 milionů liber.

Produkce ryb z udržitelných chovů byla druhou položkou s nejvyšším nárůstem tržeb v oblasti etických potravin - v roce 2010 vrostly tržby oproti roku 2009 o 16,3 procenta ze 178 milionů liber na 207 milionů. Dekádu předtím Marine Stewardship Council, zlatý standard ekoznaček mořských produktů, byl na počátku své kariéry, tržby tak byly zanedbatelné. V letošním roce se však očekává nárůst a to díky kampani kuchaře Hugh Fearnley-Whittingstalla „Fish Fight“ proti házení chycených mrtvých ryb zpět do moří a oceánů.

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft listopad rgt
Po Út St Čt So Ne
44             1
45 2 3 4 5 6 7 8
46 9 10 11 12 13 14 15
47 16 17 18 19 20 21 22
48 23 24 25 26 27 28 29
49 30            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,