Březen 2010: Karel Doubek

Doubek_Adria1_1.jpg Ředitel hotelové a gastronomické společnosti Adria-Neptun s.r.o. a ředitel Hotelu Adria**** Praha.    

Vzdělání:

Vysoká škola ekonomická v Praze

Ocenění:

Karel Doubek je držitelem ocenění Green Manager roku 2008 Asociace hotelů a restaurací ČR.

Hotel Adria je od roku 2008 držitelem certifikace EU „The Flower“ – Ekoznačka.

Zaměstnání:

Od roku 1993 ve společnosti Adria-Neptun s.r.o. – nejprve jako Food&Beverage Manager, poté ředitel hotelu, následně ředitel společnosti.

Koníčky:

Cyklistika, kanoistika, běžky, zážitková pedagogika, vlastní rodina se třemi dětmi

Vedení firmy:

Společnost Adria-Neptun vlastní a zároveň provozuje 3 provozovny – Hotel Adria**** Praha, Hotel Zlatá hvězda**** Třeboň a Restauraci U Pinkasů. Společnost má více než 100 stálých zaměstnanců.

Ekologické zemědělství očima Karla Doubka:

Ekologické zemědělství přirozeně zapadá do modelu života podporujícího myšlenku trvale udržitelného rozvoje, míří k tradičním hodnotám těžícím z našich bohatých kulturních kořenů, vytváří zdravou a potřebnou protiváhu nyní dominujícím globalizačním tendencím.

www.adria.cz

 

Otázky pro bio osobnost měsíce

Co děláte? Jak byste charakterizoval Vaše podnikání?

Všechny provozovny naší společnosti se nacházejí v historických budovách, které předurčují tvář služeb, které nabízíme. Konkrétně hotel Adria dominuje v poskytování služeb, které mají velmi osobní až mnohdy rodinný charakter.

Můžete krátce uvést jak jste se stal tím, čím jste teď, včetně toho proč a kdy jste začal „žít bio“?

Původně jsem se vyučil kuchařem, poté jsem absolvoval hotelovou školu, následně VŠE se specializací na cestovní ruch, hotelnictví a gastronomii. Obor mě naplňuje mj. proto, že vyžaduje cit pro naladění se na neustále se vyvíjející potřeby hostů. Toto ladění se mi přináší uspokojení. Současné silné globalizační tendence vedou k vytváření protiváhy – tedy rozvoje velmi osobních, jedinečných služeb, které mají vysokou míru přidané hodnoty právě v té individuálnosti a pružnosti. Nemohu říci, že bych přímo žil „bio“, ale vyžívám se v hledání hodnot v tradičních postupech, přirozených procesech, činnostech, které mají velký osobní vklad. A do tohoto schématu „bio“ patří jako významná součást mozaiky.

Můžete popsat Váš typický den?

Od jara do pozdního podzimu snídám na zahradě a sekám čerstvou trávu pro morčata našich dětí (naivní představu, že by se o ně staraly děti, jsem už opustil J). Teď v zimě je ráno krmím senem, které jsme s dětmi přes léto nasušili.

Do práce jezdím autobusem, v němž se ráno všichni zdravíme a známe. Příjemný začátek dne. V hotelu zkontroluji snídaně, obhlédnu hosty, zda vypadají spokojeně … Ač sídlíme na Václavském náměstí, vlastně mám pocit, že ač nejsem doma, ale v práci, jsem vlastně také v rodinném prostředí.

Kdo jsou Vaši zákazníci a odkud jsou?

Drtivá většina hostů je ze zahraničí. Jsem si jist, že jedním z podstatných důvodů, proč přijeli, je poznat atmosféru země, do níž přijeli. Tedy se snažíme jejich přání vyhovět (nebo mu nestavět překážky, protože vlastně vše běží velmi přirozeně).

Principy ekologického zemědělství – proč jsou důležité, proč na nich záleží?

Domnívat se, že generace, k níž náležím, je chytřejší než ty předešlé, pokládám za naivní. A tak pokládám za výhodné využít toho, co již naši předkové vymysleli a k čemu dospěli, a dál to rozvíjet. To platí i o principech „ekologického zemědělství“ jak dnes tento přirozený způsob hospodaření vznosně nazýváme.

Co je Váš největší úspěch?

Mám to štěstí dlouhodobě pracovat se skupinou lidí, která se dívá na svět podobnou optikou jako já.

Jakým směrem plánujete Váš budoucí vývoj? Jaká je Vaše vize?

Posílit životnímu prostředí a komunitnímu životu vstřícnou tvář hotelu tak, aby bylo pro hosta ještě lákavější se k naší myšlence připojit a přijmout naši filozofii za svou.

Když byste začínal úplně znovu, co byste změnil?

Vrhal bych se s nadšením do nových věcí ještě bezhlavěji.

Co bylo Vaší nejdůležitější životní lekcí?

Důležité je ít silnou myšlenku, ale ještě důležitější je získat pro ni nadšení těch, kteří jsou nezbytní k její realizaci. Než jsem to pochopil, párkrát jsem narazil. Občas narážím i teď.

Kdo nebo co je Vaší největší inspirací?

Inspirace je každodenně kolem nás – jen je potřeba být schopen mít otevřené oči.

Co je klíčem Vašeho úspěchu?

Přirozenost, nenásilnost, opravdovost, nadšení a vytrvalost.

Co máte nejraději z toho, co děláte?

Velmi rád sleduji naše hosty při užívání si našich služeb.

Co Vás nenechá v noci spát?

Naše jedenapůlroční třetí dítě.

Co nejvíce zlepšilo Váš život?

Uvědomění si, že i můj čas je konečný.

Co je nejvíce frustrující na tom, co děláte?

Moje práce mě nějak příliš nefrustruje, takže nevím.

Jak podle Vás může být zlepšen trh s biopotravinami?

Současný trh s biopotravinami je na jakési „módní vlně“. A módní vlna vždy přináší i to, že láká ke prospěchářskému zneužití myšlenky. Těším se, až se trh s biopotravinami stane přirozenou součástí standardního trhu.

Jak můžeme získat více lidí, aby kupovali biopotraviny?

Zprostředkovat jim zážitek radosti z užívání biopotravin.

Co je hlavní výhodou „žít bio“?

Cítit se dobře a morálně vyváženě.

Supermarkety – dobré či špatné?

Supermarkety prostě jsou.

Co je největším ohrožením pro to, co děláte?

Ztráta vlastního vnitřního náboje. Zatím se jí neobávám.

Co je na biopotravinách nejlepší?

Že mi přináší radost si je vychutnávat.

Jaké je Vaše oblíbené jídlo?

Sýry, mléčné výrobky.

Kdybych byl předsedou vlády, rád bych...

… abych neztratil chuť radovat se ze života.

Svět by byl lepším místem, kdyby...

…svět už je lepším místem.

Chtěl bych, aby se na mne vzpomínalo,

Zatím nejsem ve stavu, že bych uvažoval, jak chci, aby na mě někdo vzpomínal.

Kdy jste byl nejšťastnější?

Vždy když jsem byl u porodu.

Z čeho máte největší strach?

… že by z myší? Nebo z pavouků? Ze tmy? Ze strašidel? Z Mikuláše s čertem? Z manželky? J

Jaké je Vaše oblíbené slovo?

Dobrý den.

Co byste si vzal s sebou na opuštěný ostrov?

Houpací křeslo.

Má zákazník vždy pravdu?

Je důležité se naladit na to, že zákazník je přesvědčen, že má pravdu.


 

Připravila: Petra Macháčková

 

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft prosinec rgt
Po Út St Čt So Ne
49   1 2 3 4 5 6
50 7 8 9 10 11 12 13
51 14 15 16 17 18 19 20
52 21 22 23 24 25 26 27
53 28 29 30 31      
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

františek: jen jsem se nikde nedočetl jak chtějí výpadek vajec z klecového chovu...
Klecovým chovům odzvonilo,
Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,