Bioprodukty na vánočním trhu

cartier_new_york_1.jpg Vánoční trh, tedy období, kdy zákazníci nakupují dárky pro své nejbližší, je ideální čas pro uvádění nových, sezonních výrobků, speciálních nabídek a dárkových balení. Jak se s vanoční atmosférou letos vypořádali výrobci a obchodníci s bio produkty?  

Bio-info.cz se v průběhu října a listopadu zeptalo několika společností, jak se připravují na letošní vánoční období. Neopoměli jsme také položit otázku týkající se plánů na rok 2010. Zde jsou nejzajímavější odpovědi.

Jaké novinky jste v oblasti biopotravin či biokosmetiky připravili pro své zákazníky na vánoční trh 2009?

Josef Dvořáček, jednatel společnosti Sonnentor:

Dvoracek_SonnentorMaly.jpgPro naše zákazníky jsme k vánočnímu stolu pro tento rok připravili širokou škálu nových biočajů, biokoření a jiných biodobrůtek. Vždyť letos jsme na českém trhu od podzimu představili na 450 novinek! Z toho množství vybíráme kávu Vídeňské pokušení Symfonie ve skutečně exklusivním dárkovém balení. Je to kompozice z více než 20 odrůd kávy Arabica. Kávová zrna jsou ručně sklízeny a čerstvě praženy. Chuť je středně silné konzistence, vyvážená, jen jemná kyselina, náznak středně tmavé čokolády s nádechem karamelu. Perfektní směs pro téměř všechny kávové variace: espresso nebo ristretto a přirozeně také pro ryze překapávanou kávu.

sonnentor_symphonia_1_.jpgDalším zajímavým produktem je ochutnávková sada koření – Vyzkoušej – směsi květů a koření. K seznámení se, vyzkoušení a experimentování jsme sdružili 10 kořeněných Sonnentor-směsí do jednoho balení. Jakmile někomu zachutná vybraná směs, je možné si dané koření zakoupit v našem klasickém balení v krabičce, nebo také v nových dárkových kovových dózičkách. U čajů máme skvělou vánoční novinku bylinného čaje s kořením Ježíšek nebeský.

Jan Zeman, Biopekárna Zemanka:

Tradičně připravujeme Vánoční biosušenky, každý rok jsou v nabídce od 1.11. do 31.12. Obsahují kromě jiného vlašské ořechy a vánoční koření.

Kamila Gvuzdová, manažerka reklamy, dm drogerie:

Opakovaně jsou v nabídce promoční výrobky AlnaturA. Věnujeme se také tématu BIO a fair trade. Výrobky prezentujeme na filiálkách ve druhotném umístění, ve kterém nabízíme promoční výrobky z tohoto sortimentu. Tyto výrobky jsou vhodné jako vánoční a předvánoční dárky.

alverde_os_4_1.jpgPro vánoční trh jsme připravili zcela novou kolekci kontrolované přírodní kosmetiky alverde, která přichází do našich prodejen ve druhé polovině listopadu. Jedná se o novou kolekci alverde deko. Sortiment byl rozšířen o nové quatro oční stíny, lesky na rty proti stárnutí, podkladová báze pod rtěnku, tyčinka pro zvětšení objemu rtů, řasenku pro extra objem se speciálním kartáčkem, kompaktní make-up, coverstick a tužky na obočí.

Jiří Harašta, jednatel společnosti M+H, Míča a Harašta s.r.o., výrobce certifikované přírodní kosmetiky značky Saloos:

Saloos_gran__tov___jablko_1.jpgNaše firma uvedla před nedávnem na český trh unikátní novinku v biokosmetice a aromaterapii Bio Aroma roll-ony do kapsy i kabelky. Základem roll-onů je bio jojobový olej lisovaný za studena a čistě přírodní esenciální oleje. Aroma roll-ony mají příznivý vliv na psychiku, dokáží zmírnit bolest i napětí, posilují energii, některé naopak zklidňují a napomáhají relaxaci.
Druhou letošní předvánoční novinkou je revitalizující bio Karité balzám granátové jablko, který je určen zejména k péči o zralou, stárnoucí a citlivou pokožku.

Letos poprvé si mohou naši zákazníci zakoupit Dárkové balení, kterým jsme chtěli příznivcům biokosmetiky ušetřit čas s hledáním a výběrem vhodných dárků pro své nejbližší.

Monika Hovorka, majitelka, Avere.cz - první BIO obchod pro ženy:

Montalto.jpgPro naše zákazníky, nebo spíše zákaznice, jsme připravily jako novinku bio kosmetické přípravky italské značky Montalto Natura. V nabídce máme pro Vánoční trh květinové a ovocné toaletní vody, které jsou z 95 procent přírodní a bez syntetických alergenů. Toaletní vody mají velmi příznivou cenu, přesto, že jsou luxusně zabaleny. Značka Montalto Natura se také již dlouhá léta specializuje na výrobu líčidel na přírodní bázi. Tento rok uvedla na trh novinku, novou řadu líčidel certifikovanou bio. Takže naše zákaznice si budou moct poprvé před Vánoci zakoupit rtěnky, lesky, podkladový make up, korektory, maskaru, to vše v bio kvalitě.

Realizujete v období vánočního trhu nějaké speciální akce v kategorii biopotravin?

Josef Dvořáček, Sonnentor:

Pro naše zákazníky z jihu Moravy jsme v období adventu připravili předvánoční týden ve firemní vzorkové prodejně v Čejkovicích, kde si budou moci všechny naše bioprodutky zakoupit se slevou 10 procent. Tato akce bude probíhat v týdnu 7. – 12.12. 2009. Pro prodejny zdravé výživy jsme připravili prosincovou podporu prodeje dárkových pyramidálních čajů Sonnentor a také sady ochutnávkové sady koření Vyzkoušej – směsi květů a koření.

sonnentor_vyzkousej.jpgSoučástí každé připravované akce jsou informatívní plakáty, letáky a také vzorky daného produktu. Zákazníci se s připravovanou akcií mohou seznámit na našich webových stránkách. Pro podporu prodeje spouštíme začátkem prosince nové webové stránky i e-shop na adrese www.sonnnentor.cz. Zákazníci najdou spoustu nových zajímavých informací k našim produktům, lepší popisy produktů, složení a nově také spoustu receptů. Stránky Sonnentoru se stanou skutečným webovým portálem samozřejmě především pro biočaje a biokoření...

Jan Zeman, Biopekárna Zemanka:

Pro vánoční období tradičně připravujeme ochutnávky a prezentace na obchodech.

Kamila Gvuzdová, dm drogerie:

Připravili jsme celkem 4 vánoční balíčky značek alverde a natuderm.

Všechny předvánoční aktivity prezentujeme v journalu, active beauty magazínu a prostřednictvím rádiových spotů.

Jiří Harašta, M+H, Míča a Harašta s.r.o.:

Saloos_Roll_on_krabicky_male.jpgVzhledem k tomu, že se výrobou bio kosmetiky se zabýváme po celý rok, podporujeme prodej našich produktů rozsáhlou mediální kampaní v řadě dámských a společenských časopisů. Spolupracujeme také s různými webovými portály formou soutěží. Zúčastňujeme se různých kongresů a akcí, kde prezentujeme naše aktuální novinky a také vystavujeme na veletrzích Bio Styl, Beauty.

Monika Hovorka, Avere.cz

Kromě účasti na výstavě Vánoční dárky, Ecolife, Vše pro ženu ve dnech 25. až 28.11. na Vinohradech v Praze, připravujeme Vánoční prodejní akci na našem e-shopu.

Jak dosud hodnotíte rok 2009 ve vztahu k prodejům a zájmu o biopotraviny?

Josef Dvořáček, Sonnentor:

Jsme potěšeni, že zájem o naše produkty stále roste. Samozřejmě těžištěm našeho obchodu zůstávají především čaje a koření v bio kvalitě.

Jan Zeman, Biopekárna Zemanka:

Jan_Zeman_detail.jpgCelkově náš obrat výrazně stoupl ve srovnání s loňským rokem. Je to ovšem dáno expanzí – získali jsme nové významné odběratele ze strany řetězců. U menších obchodníků a nezávislých obchodů pozorujeme spíše stagnaci či pokles v řádu 10 procent.

Kamila Gvuzdová, dm drogerie:

Tempo růstu se v rámci dm díky rozšiřující nabídce nezpomalilo. O biopotraviny je stále velký zájem. Zájem o biokosmetiku v dm trvale roste, což nám potvrzují i vývoje odprodejů těchto výrobků.

Jiří Harašta, M+H, Míča a Harašta s.r.o.:

Pro naši firmu byly roky 2007, 2008 a 2009 mimořádně úspěšné. Proto jsme byli nuceni rozšířit stávající výrobní prostory o novou přístavbu, jejíž kolaudace proběhla letos v září. S jediným negativem, se kterým se ovšem letos setkáváme je, že někteří naši odběratelé začínají omezovat své objednávky z důsledku dopadu hospodářské krize, i když koncoví zákazníci mají o naše výrobky stále velký zájem. Z tohoto důvodu někdy na prodejnách některé naše zboží chybí, což ovšem my už nemůžeme ovlivnit.

Monika Hovorka, Avere.cz:

Pro nás je rok 2009 prvním rokem na českém trhu, tudíž nemáme s čím porovnávat. Zájem ale zatím není takový, jaký můžeme pozorovat poslední roky v krajinách západní Evropy. Český spotřebitel/ka se však postupně začíná orientovat k šetrnější přírodní a certifikované bio kosmetice.

Jaké plány a novinky připravujete na rok 2010 v kategorii biopotravin?

Josef Dvořáček, Sonnentor:

sonnentor_koreni_v_dozach_f_1_.jpgOd 1. února roku 2010 jsme připravili pro milovníky Sonnentor čajů nové balení ovocných čajových směsi ve dvoukomorových sáčcích. Toto balení umožňuje ještě intenzivnější chuťový zážitek. S novým ceníkem v září 2010 připravujeme také do tohoto dvoukomorového balení převést i další čajové směsi Sonnentor. Připravujeme také novinku – černý čaj u našich pyramidálních čajů.

Jan Zeman, Biopekárna Zemanka:

Předpokládáme, že uvedeme 2 nové druhy sušenek a krekrů. Pokud se nám podaří dokončit všechny přípravy, rádi bychom uvedli zcela novou řadu výrobků. Její specifikaci si nechám zatím pro sebe, ale myslím, že to bude velmi zajímavá produktová řada.

Kamila Gvuzdová, dm drogerie:

Od listopadu 2009 rozšiřujeme nabídku o více než 60 nových BIO produktů. dm se dále chce profilovat nabídkou BIO sortimentu na úkor konvenčních produktů, jejichž prodej je naopak ukončován.

alverde_anti_aging_lipgloss_2.jpgPočátkem roku zavedeme novou řadu vlasové kosmetiky od alverde. Sortiment bude rozdělen na šampóny a balzámy pro hnědé (s lískovým oříškem a kaštany) a blonďaté vlasy (s květy chmelu a medem). V sortimentu najdeme nově i šampón a balzám na poškozené vlasy s výtažky z hroznů a avokádem.

Dále sezónně rozšíříme sortiment alverde v oblasti péče o nohy: máslo na nohy, relax sprej na nohy, regenerační gel na nohy.

I nadále budeme pokračovat v promočních alverde barketách dekorativní kosmetiky. Na jaře se opět promění alverde kolekce dekorativní kosmetiky.

Očekáváme tedy i nadále růst sortimentu biopotravin a biokosmetiky.

Jiří Harašta, M+H, Míča a Harašta s.r.o.:

Plánů do příštího roku máme hodně, budeme rozšiřovat naše produktové řady o další druhy a chceme také náš sortiment rozšířit o úplně novou řadu tělových mlék, sprchových a koupelových olejů, vše samozřejmě v biokvalitě.

Monika Hovorka, Avere.cz:

Monika_Hovorka1.jpgNaším cílem je uvést do širšího povědomí francouzské značky Oliv´, Altearah a Gaiane, které zastupujeme a taky již zmíněnou italskou značku Montalto Natura.

Zprostředkovat našim zákaznicím kromě možnosti nákupu přes náš e-shop www.avere.cz i možnost přímého nákupu, buď v obchodech nebo v kosmetických salónech.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2019 rgt
lft září rgt
Po Út St Čt So Ne
35             1
36 2 3 4 5 6 7 8
37 9 10 11 12 13 14 15
38 16 17 18 19 20 21 22
39 23 24 25 26 27 28 29
40 30            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

dyyl: Velmi dobré informace! --- gastromania.cz/chladici-a-mrazici-technika.html
V centru Prahy otevřel obchod Minimum Waste,
dyyl: Mám zájem!
Bělokarpatský biojarmark opět na Ozvěnách Horňácka,
Miloš: Vzali v úvahu i ekologickou zátěž při výrobě a používání...
Nová studie: ekologické zemědělství chrání klima,
Eliska: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, o které město (pozice manažera...
Společnost Country Life přijme manažera e-shopu,
Daniela: Dobrý deň, som študentkou Vysokej školy ekonomickej v Praze a píšem...
Heřmaňák: první částečně bezobalový farmářský trh v Česku oslavil rok,
patricie: skvělá akce, všem doporučuji několik let ... jen: JE TENTO TÝDEN (ne...
Netradiční filmový festival o jídle Země na talíři již příští týden,
Jana: Dobrý den jsem tu nová, chci se zepta máte někdo zkušenost se značkou...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Šárka: Gratulace Karlovi Kalnému za jeho steaky z anguse...potvrzuji,že jsou...
Známe vítěze soutěže Česká biopotravina roku 2018,