Biopotraviny s tváří

Ei.Q.21.jpg V supermarketu jsou k dostání dýňová biosemínka z Číny a biopaprika z Egypta. Spotřebitelé ale stále více dbají na uhlíkovou stopu spojenou s přepravou na velké vzdálenosti a dotazují se, jak důvěryhodný může být výrobek, který absolvoval tak dlouhou cestu. Tak se stává přímé spojení k výrobci pro určitou část konzumentů stále důležitějším.  

Jen malé procento výrobků jde od výrobce přímo ke spotřebiteli. Ne každý zemědělský podnik může mít vlastní obchodní značku. Jaké další možnosti existují, aby bylo vytvořeno spojení mezi výrobci a konečnými spotřebiteli výrobků v bioobchodě nebo v supermarketu?

Přímé spojení může být například navázáno tím, že vedle nabízeného výrobku uvedeme jméno a adresu pěstitele. Na obalu výrobku může být jednoduchá etiketa s logem a adresou místního výrobce, nebo je navržen zvláštní obal, na kterém je pěstitel vyobrazen. Někteří používají kód, který lze zadat na internetu a konkrétního výrobce podle něj dohledat.

Několik příkladů z praxe:

Kornbauern - Pěstitelé obilí v Německu

Kornbauern1.jpgZa každým výrobkem Kornbauern stojí místní hospodář nebo zpracovatel spolku ekologických zemědělců Bioland. Ten je zobrazen na černobílé fotografii na obalu zboží – těstovinách, cereáliích a podobně. Na internetových stránkách se pak výrobci detailně představují.

Ei.Q. – od rodin pro rodiny

Ei.Q1.jpgEi.Q. je značka pro biovejce z rodinných farem, které pracují podle přísných předpisů německého ekologického svazu Bioland. Ke každému balení vajec je přiložena vizitka výrobce. Na profesionálně vytvořené internetové stránce se každá rodina představuje fotografií a krátkým textem a zve na návštěvu svého statku. Iniciativa je podporována svazem Bioland a její marketingovou agenturou. Celý systém je maximálně průhledný. Kromě vajec jsou nabízeny také  další výrobky z ekologických rodinných statků.

Bio mit Gesicht - Bio s tváří

bio_mit_gesicht.gifBio mit Gesicht – Bio s tváří je společná iniciativa německého spolku ekologických zemědělců Naturland, maloobchodníků tegut a Feneberg a švýcarského výzkumného institutu FiBL. Na obalech výrobků je uveden číselný kód, který může být zadán na internetové stránce a vede k příslušnému výrobci nebo zpracovateli. Takový podnik je poté možno virtuálně navštívit - kdo tam žije a pracuje, jaké předpisy jsou dodržovány, co je nového? Kromě toho najdete také informace o dalších výrobcích a také recepty, lze zanechat vzkaz. Výrobky s tímto štítkem jsou nabízeny v prodejnách tegut, Feneberg a vybraných obchodech s biopotravinami.

Prodejní místa spolku biozemědělců LBLA v Lotyšsku

Všichni regionální dodavatelé jsou členy spolku ekologických zemědělců LBLA, proto si spotřebitelé mohou být jisti, že dostávají pouze výrobky z certifikovaných biologických surovin. Prodejny nabízí čerstvé a suché plody vyrobené v daném regionu. Jména výrobců jsou uvedena na obalech a adresa může být zadána na internetové stránce spolku.

Zdroj: EkoConnect, upravováno

 

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,