Největší překážkou nákupu biopotravin je vysoká cena

Z aktuálních výsledků průzkumu spotřeby biopotravin vyplývá, že pro 29 % dotázaných je cena hlavním důvodem, proč biopotraviny nekupuje.  

O existenci a prodeji biopotravin vědí téměř všichni (92 %), kupují je dvě pětiny dotázaných. Jedná se častěji o ženy, respondenty ve věkovém pásmu 25 až 34 let, s VŠ vzděláním a vyšší životní úrovní domácnosti.

Pokud domácnost biopotraviny nakupuje, činí tak většinou pravidelně (35 % nakupuje 1x měsíčně nebo častěji) a v průměru utratí okolo 500 Kč za měsíc. Nejvyšší frekvenci nákupu, stejně jako nejvyšší vydané částky deklarují lidé s maturitou a ve věku 25 až 34 let. 14 % dotázaných nakupuje biopotraviny alespoň jednou týdně. Národní logo BIO zná již 54 % dotázaných, o prodejci biopotravin ve svém okolí ví 74 % účastníků šetření.

Z postojových výroků je zřetelný souhlas s faktem, že biopotraviny jsou zdravější než běžné potraviny (76 %). Nadpoloviční většina (60 %) nepovažuje pěstování biopotravin za přechodnou módu. Účastníci průzkumu uvedli, že nejvíce kupují mléčné biovýrobky, pečivo, ovoce a zeleninu. V současné době zná ve svém okolí ekofarmáře 15 % respondentů.

Kromě primárního důvodu nezájmu o nákup biopotravin, kterým je cena, je tu i nedůvěra k „čistému" původu biopotravin (hlavně VŠ), zvyk na své oblíbené produkty (věk 35+) či obecně nízký stupeň důležitosti přiřazený oblasti stravování (mladí do 24 let).

Významnou cílovou skupinou jsou zejména ženy, lidé ve věku 25-35 let, s vyšším stupněm vzdělání, považující svoji životní úroveň za velmi dobrou. Tito typičtí spotřebitelé jsou konzistentní jak v deklarovaných postojích k problematice „bio", tak v nákupních zvyklostech týkajících se biopotravin.

Průzkum realizovala agentura STEM/MARK.

Srovnání výsledků hlavních postojů a znalostí dotázaných spotřebitelů v letech 2006 a 2008:

Postoj spotřebitelů

Červenec 2006 (%)

Listopad 2008 (%)

Nárůst (%)

Kupuji biopotraviny

29

39

+10

Kupuji biopotraviny pravidelně

3

14

+11

Cena je pro mě největší překážkou pro nákup biopotravin

31

29

-2

Nedostatek informací je pro mě největší překážkou pro nákup biopotravin

32

2

-30

Vím, jak se biopotraviny označují, znám národní BIO logo

32

54

+22

Znám ve svém okolí ekologického farmáře

6

15

+9

Znám ve svém okolí prodejce biopotravin

22

74

+52

Zdroj: Ministerstvo zemědělství

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Ve kterém maloobchodním řetězci nejčastěji nakupujete biopotraviny?

 Kalendář akcí

lft 2017 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
26           1 2
27 3 4 5 6 7 8 9
28 10 11 12 13 14 15 16
29 17 18 19 20 21 22 23
30 24 25 26 27 28 29 30
31 31            
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Monika: Dobrý den,krásně jste to shrnul,sepsal.Ani nevím kdy jsem prvně vyprala...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
marie: Mám k tomuto dotaz:jsem na biofarmě v horách,v zimě krmeny krávy pouze...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
jana: Pokud tam není napsáno co ta značka znamená, dá se to dohledat na webu....
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Eurona: Dobrý den, obracím se na vás s dotazem v čem perete oblečení? já...
Biotrička s potiskem živočichů,
Eurona: Ty jo oblečení vyrobené z plísně? Tak to slyším poprvé, ale je to...
AMWA Organic přináší kolekci bio froté do koupelny,