Největší překážkou nákupu biopotravin je vysoká cena

Z aktuálních výsledků průzkumu spotřeby biopotravin vyplývá, že pro 29 % dotázaných je cena hlavním důvodem, proč biopotraviny nekupuje.  

O existenci a prodeji biopotravin vědí téměř všichni (92 %), kupují je dvě pětiny dotázaných. Jedná se častěji o ženy, respondenty ve věkovém pásmu 25 až 34 let, s VŠ vzděláním a vyšší životní úrovní domácnosti.

Pokud domácnost biopotraviny nakupuje, činí tak většinou pravidelně (35 % nakupuje 1x měsíčně nebo častěji) a v průměru utratí okolo 500 Kč za měsíc. Nejvyšší frekvenci nákupu, stejně jako nejvyšší vydané částky deklarují lidé s maturitou a ve věku 25 až 34 let. 14 % dotázaných nakupuje biopotraviny alespoň jednou týdně. Národní logo BIO zná již 54 % dotázaných, o prodejci biopotravin ve svém okolí ví 74 % účastníků šetření.

Z postojových výroků je zřetelný souhlas s faktem, že biopotraviny jsou zdravější než běžné potraviny (76 %). Nadpoloviční většina (60 %) nepovažuje pěstování biopotravin za přechodnou módu. Účastníci průzkumu uvedli, že nejvíce kupují mléčné biovýrobky, pečivo, ovoce a zeleninu. V současné době zná ve svém okolí ekofarmáře 15 % respondentů.

Kromě primárního důvodu nezájmu o nákup biopotravin, kterým je cena, je tu i nedůvěra k „čistému" původu biopotravin (hlavně VŠ), zvyk na své oblíbené produkty (věk 35+) či obecně nízký stupeň důležitosti přiřazený oblasti stravování (mladí do 24 let).

Významnou cílovou skupinou jsou zejména ženy, lidé ve věku 25-35 let, s vyšším stupněm vzdělání, považující svoji životní úroveň za velmi dobrou. Tito typičtí spotřebitelé jsou konzistentní jak v deklarovaných postojích k problematice „bio", tak v nákupních zvyklostech týkajících se biopotravin.

Průzkum realizovala agentura STEM/MARK.

Srovnání výsledků hlavních postojů a znalostí dotázaných spotřebitelů v letech 2006 a 2008:

Postoj spotřebitelů

Červenec 2006 (%)

Listopad 2008 (%)

Nárůst (%)

Kupuji biopotraviny

29

39

+10

Kupuji biopotraviny pravidelně

3

14

+11

Cena je pro mě největší překážkou pro nákup biopotravin

31

29

-2

Nedostatek informací je pro mě největší překážkou pro nákup biopotravin

32

2

-30

Vím, jak se biopotraviny označují, znám národní BIO logo

32

54

+22

Znám ve svém okolí ekologického farmáře

6

15

+9

Znám ve svém okolí prodejce biopotravin

22

74

+52

Zdroj: Ministerstvo zemědělství

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft červenec rgt
Po Út St Čt So Ne
27     1 2 3 4 5
28 6 7 8 9 10 11 12
29 13 14 15 16 17 18 19
30 20 21 22 23 24 25 26
31 27 28 29 30 31    
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,
Šárka: Paráda, však to ty zplanýrovaný stráně, kde byly monolitické kultury...
Česko #sazibudoucnost. Co člověk – to strom do 5 let,