Bio Summit 2008 – Rostoucí poptávku po biopotravinách neuspokojuje současná nabídka českých výrobců

Premiérové setkání podnikatelů a odborníků zabývajících se ve středoevropském prostoru trhem s bio produkty pod názvem Bio Summit 2008 potvrdilo očekávání organizátorů.  

Toto téma v současné době rychle nabývá na významu a plně si zaslouží specializovanou konferenci.

Dokládá to nejen vysoký počet téměř 250 účastníků, kteří Bio Summit ve čtvrtek 27.3.2008 v Průmyslovém paláci na Výstavišti navštívili, ale zejména jejich aktivní zapojení do diskuse řízené nejprve Martinem Dokoupilem z Blue Strategy a poté odborným garantem summitu Tomem Václavíkem z agentury Green Marketing.

Celodenní odborný program přinesl zevrubnou analýzu českého trhu bio potravin, jeho srovnání se zahraničními zkušenostmi, a především konkrétní případové studie na první pohled riskantního zavádění těchto produktů do obchodních řetězců.

Přítomné účastníky nejvíce zaujal instruktivní příspěvek Manuely Rehn Jak se potravina stane úspěšnou biopotravinou („nejen velmi přínosný po obsahové stránce, ale především skvělá schopnost zaujmout konkrétními a působivými  příklady") a Toma Václavíka  („velmi kultivovaně podaný ucelený obraz českého trhu a jeho optimistický výhled"). Pro dodavatele byl naprosto stěžejní příspěvek o zavádění biopotravin do obchodního řetězce COOP v podání Josefa Holuba a Pavla Strašáka („konkrétní zkušenosti z českého trhu jsou k nezaplacení", „přesně pro nás - praktické informace").

Velmi zajímavé byly také prezentace Toralfa Richtera o aplikaci nástrojů na podporu prodeje v prodejnách („Praxe v přímém přenosu - skvělý návod, jak na to. Stál by za distribuci do všech prodejních míst, speciálně do obchodních řetězců") a Steena Haubjerga o zkušenostech se zaváděním biopotravin v dánském maloobchodním řetězci („dobrý příklad hlavně pro obchodníky, škoda, že z Dánska a ne z ČR").

Závěry konference vyslaly jasný signál, že by bylo vhodné zlepšit celkový přístup vlády a státních autorit směřující k podpoře domácí bioprodukce. Nabídka domácích výrobců bio potravin rozhodně nedokáže rostoucí poptávku uspokojit a podíl dovozů na spotřebě bioproduktů tak v loňském roce činil více než 60 procent. Pokud se naplní slova Toma Václavíka, tak v roce 2008 očekávaný další až 100% růst poptávky v ČR vybízí k povzbuzení domácí výroby, především produkce farmářů, v jiném případě budou čeští spotřebitelé konzumovat téměř výhradně zahraniční bio výrobky. A vzhledem k tomu, že v roce 2010 dosáhne podle odhadů celková spotřeba bio potravin v České republice částky 6,5 mld. Kč, jedná se rozhodně o zajímavou podnikatelskou příležitost.

Pokud účastníci na Summitu něco postrádali, pak snad jen podrobnější rozbor chování spotřebitelů ve vztahu k bio potravinám v České republice (co preferují, jaké mají bloky v nákupním chování), fakta o využití bio v restauracích a hotelích a více případových studií českých bioprodejců a biovýrobců - pro organizátory se tak otevírá prostor program příštího ročníku o tyto informace obohatit.

A pro výrobce se otevírá možnost představit na Bio Summitu 2009 v rámci občerstvení další skvělé bio lahůdky ... 

Generálním partnerem Bio Summitu 2008 byla společnost Billa, organizátory společnosti Blue Events (dříve INCOMA Consult) a Green Marketing. Konání Bio Summitu 2008 jako odborný úvod do Velethu Biostyl bylo účastníky hodnoceno velmi kladně.

Podrobné informace o průběhu akce získáte na adrese www.biosummit.cz. Pokud byste se rádi zapojili do širší diskuse nad tématem biopotravin či měli náměty pro program příštího Biosummitu, kontaktujte prosím sekretariát: info@BlueEvents_eu.

 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Kterou značku biočajů máte nejraději?
Clipper 2%
Apotheke 8%
Tulsi 2%
YogiTea 0%
Pukka 0%
Jardin Bio 0%
Sonnentor 35%
Alnatura 51%

 Kalendář akcí

lft 2017 rgt
lft září rgt
Po Út St Čt So Ne
35         1 2 3
36 4 5 6 7 8 9 10
37 11 12 13 14 15 16 17
38 18 19 20 21 22 23 24
39 25 26 27 28 29 30  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Monika: Dobrý den,krásně jste to shrnul,sepsal.Ani nevím kdy jsem prvně vyprala...
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
David: Dobrý den přátelé, chtěl bych poprosit VÁS Odpovědět na několik...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
marie: Mám k tomuto dotaz:jsem na biofarmě v horách,v zimě krmeny krávy pouze...
Jak výživa zvířat ovlivní chuť a kvalitu produktu?,
jana: Pokud tam není napsáno co ta značka znamená, dá se to dohledat na webu....
O eko praní trochu jinak – aneb prát eko je někdy fuška,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Lenka: Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o vyplnění mého dotazníku k...
Jak vybíráte zdravou výživu a bioprodukty,
Eurona: Dobrý den, obracím se na vás s dotazem v čem perete oblečení? já...
Biotrička s potiskem živočichů,
Eurona: Ty jo oblečení vyrobené z plísně? Tak to slyším poprvé, ale je to...
AMWA Organic přináší kolekci bio froté do koupelny,