Inspirace pro maloobchodníky: angažujte své kreativní zaměstnance

Logo_Bio-info-vzdelava_1.jpg Společnost Whole Foods Markets, která ve Spojených státech, Kanadě a Velké Británii provozuje více než 270 velkoprodejen s biopotravinami a přírodními produkty, ukazuje, jak dobré je nechat své zaměstnance kreativně tvořit. Každá prodejna tak svým místním zákazníkům nabízí jedinečnou „show“.  

Whole Foods otevřel svůj první obchod v roce 1980. Vloni již měl obrat ve výši 7,9 miliardy dolarů a zaměstnával 54 000 "team members" - členů týmu.

Whole Foods je spíše než „prodejce potravin“ znám jako „prodejce zážitků“. Kromě toho, že z merchandisingu zboží, zejména toho čerstvého, udělal umění, používá ve svých prodejnách pro komunikaci se zákazníky klasické černé tabule. Nesvazuje ale své zaměstnance „jednotným korporátním designem“, naopak, nechává jim volnou ruku v tom, jak na tabuli „sdělení dne“ vytvořit. A že se do toho zaměstnanci pouští opravdu s chutí, dokumentují stovky fotografií krásně vyvedených informačních tabulí. Jsou mezi zákazníky tak populární, že si je fotografují a následně vystavují na Flickru. Co to asi dělá s jejich loajalitou se lze lehce domyslet.

Jaké výhody takové „volné umění“ dává zaměstnancům a zákazníkům? Například

  • zaměstnanci jsou angažováni do prodeje, mají zájem na tom, aby se display líbil
  • mezi zaměstnanci se vytváří pozitivní vnímání zaměstnavatele, „je to můj/náš display“
  • nabídku i její grafické ztvárnění je možné přizpůsobit místním podmínkám, potřebám a zvyklostem místní komunity
  • prodejny si vytvářejí vlastní identitu, která zapadá do místní komunity

Na některé „obrazy“ se můžete podívat zde.

wf_art1.jpg

wf_art_2.jpg

 

 

Hodnocení 






Hodnoťte známkou jako ve škole.
Výborný = 1

Pokud chcete diskutovat, musíte být registrován a přihlášen

Přihlášení
Uživatel:
Heslo:
Nejste registrovanými uživateli? Zaregistrujte se nyní a využívejte všech výhod Bio-info. Pro odběr zpravodaje, hodnocení článků, diskutování ve fóru a další funkce je vyžadovaná registrace.
 

ZPRAVODAJ

BIOINFO.pngPravidelné zasílání nejnovějších zpráv přímo do vaší e-mailové schránky. Zpravodaj Bio-info - neunikne vám nic zajímavého. Objednejte zdarma ještě dnes.

button_objednat.png

 

Anketa

Jaká kupujete vejce?
Biovejce ("0") 31%
Z volného výběhu ("1") 38%
Z hal na podestýlce ("2") 16%
Z klecových chovů ("3") 3%
Je mi to jedno 10%

 Kalendář akcí

lft 2020 rgt
lft říjen rgt
Po Út St Čt So Ne
40       1 2 3 4
41 5 6 7 8 9 10 11
42 12 13 14 15 16 17 18
43 19 20 21 22 23 24 25
44 26 27 28 29 30 31  
 
Přidat akci

Poslední příspěvky

Hynek: Jako zákazníkovi Vodafonu se mi to líbí, že se snaží jít energii...
Vodafone se připojil k Evropskému týdnu udržitelného rozvoje,
Tom Václavík: Dobrý den, Patricie, články zveřejňuji, jakmile je dostanu.
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
patricie: tradiční bolístka tohoto webu, patnáctého se dozvídáme, co bude...
Měsíc v klecd Poslaneckou sněmovnou, lidé se zavřou se sochami slepic,
Tom Václavík: Dobrý den, koupíte zde: https://www.organictime.cz/
Novinka - Opalovací péče lavera,
petr: farmáři se vracejí na trh,jen Zlín zatím nic. údajně musí proběhnout...
Farmáři se vracejí na trhy,
Petr Haimann: Jetli je to všechno tak, jak je napsáno, tak je to bezvadné. Mám totiž...
Novinka - Opalovací péče lavera,
Jiri: Souhlasím, že monokultury by měly být věc minulostí. Na druhou stranu...
Co mají pořád všichni s tou pšenicí?,
Tomáš Zeman: Schválně jsem si na ten jejich test pustil. Něco tak stupidního se jen...
Rohlik.cz umí spočítat úsporu času, kilometrů nebo emisí,